14 lutego 2020

Szkolenia dotyczące wiedzy w zakresie mediów i krytycznego myślenia

Szanowni Państwo,

Ambasada USA i WCiES zapraszają nauczycieli na szkolenia, dotyczące wiedzy w zakresie mediów i krytycznego myślenia, prowadzone przez Willow Barnosky, English Language Fellow Departamentu Stanu USA, pracującą w tym roku na Uniwersytecie Rzeszowskim (notka biograficzna poniżej). Warsztaty odbędą się w Warszawskim Centrum Innowacji Edukacyjno-Społecznych i Szkoleń w Warszawie w dniach 21 i 22 lutego 2020. Osoby obecne na szkoleniu otrzymają zaświadczenia uczestnictwa. Organizatorzy nie zapewniają tłumaczenia na język polski. Zapraszamy!

21.02 piątek, godz. 16.00-18.00  „Absurdalnie wielkie płatki śniegu. Język uprzedzeń”

Opis szkolenia: As educators in the age of fake news, we are aware of the importance of building students’ ability to identify online bias and misinformation. Unfortunately, few of us have time to spend entire class periods on media literacy. In this presentation, we will review practical ways to incorporate media literacy activities into vocabulary and writing lessons. We’ll also try out short, stand-alone activities to raise our students’ awareness of how language is used to signal bias, and turn our students into more savvy consumers of online media.

Link do rejestracji dla warszawskich nauczycieli: https://tiny.pl/t6d3g

Link do rejestracji dla innych zainteresowanych: https://tiny.pl/t6d3m

22.02 sobota, godz. 11.00-13.00  „Myślenie krytyczne. Jak uczyć rozpoznawania błędów

logicznych w przekazach medialnych, mediach społecznościowych i reklamach”

Opis szkolenia: If you don’t attend this workshop, your students won’t develop their critical thinking skills, and they’ll never find jobs in the future! Can you identify the logical fallacy in the previous statement? In this workshop, we will review 3 common logical fallacies that you can teach your students to identify and avoid. Using commercials, comics, and other media, we’ll explore short activities to help develop our students’ critical thinking skills.

Link do rejestracji dla warszawskich nauczycieli: https://tiny.pl/t6d3r

Link do rejestracji dla innych zainteresowanych: https://tiny.pl/t6d3m

 

Willow Barnosky is an experienced TESL/TEFL professional. She has taught ESL and EFL

in the United States, Japan, and South Korea in adult education, intensive language institutes, community college, and university contexts. She possesses an MA from the Middlebury Institute of International Studies (2017) as well as a BA in Spanish from the University of Pittsburgh. Willow’s career to date includes a position as ESL specialist for the Pennsylvania Bureau of Adult Education’s Southeast Professional Development Center, where she traveled the state providing curriculum and instruction workshops and trainings for adult and college ESL instructors. She has also worked at a university in Japan where she taught academic writing and at a language school in Korea teaching intensive English and Business English. One of Willow’s career highlights was presenting her research on Learner Autonomy at the International Viet TESOL convention in Vietnam. Most recently, she worked for community organizations in Silicon Valley in California, teaching English and literacy skills to adult learners, primarily Spanish speakers, as she is also proficient in that language.