8 stycznia 2021

Story Jumper – najlepsza witryna do tworzenia i czytania książek z opowiadaniami w programie eTwinning

StoryJumper to bezpłatna aplikacja, która zapewnia bogaty zestaw intuicyjnych narzędzi do pisania i ilustrowania opowieści. Z ich pomocą, w prosty sposób, można stworzyć wyjątkowe opowiadania, książki, fotoksiążki, mapy skarbów wykorzystując do tego własne zdjęcia oraz dostępne w programie grafiki. Swoje prace można wzbogacić dodając także różne odgłosy, muzykę w tle, efekty dźwiękowe towarzyszące poszczególnym sytuacjom. Ogromnym plusem jest możliwość współpracy z innymi użytkownikami podczas przygotowywania wspólnego projektu. Gotową książeczkę można opublikować, a nawet wydrukować (opcja płatna).

Story Jumper to także ogromna biblioteka publicznych książek, które można czytać, słuchać i oglądać bez ograniczeń.

StoryJumper to również platforma dla nauczycieli, na której mogą utworzyć klasę z zahasłowanym dostępem dla uczniów i możliwością ciekawej współpracy.

Jak to działa?

Pierwszym krokiem jest utworzenie konta – wybierasz nazwę użytkownika, hasło, a następnie wprowadzasz swój adres e-mail, datę urodzenia i gotowe. Kiedy będziesz gotowy do pracy po prostu klikniesz utwórz książkę i otworzysz pusty szablon. Teraz wszystko co musisz zrobić, to użyć wyobraźni, zapełniać stronę po stronie aż powstanie Twoje własne, spersonalizowane arcydzieło. Pracę możesz zakończyć w dowolnym momencie (oczywiście zapisując) i powrócić do niej z kolejnymi pomysłami – będzie na Ciebie czekała na głównej stronie Twojego konta. Po zakończeniu prac nad swoim dziełem kliknij przycisk Gotowe. Zobaczysz efekt ostateczny, który możesz udostępnić, wydrukować, a także w dowolnym momencie edytować jeśli uznasz, że jakieś elementy wymagają jeszcze dopracowania.
Przede wszystkim StoryJumper to bardzo prosta i dobrze zorganizowana strona internetowa – uczniowie nie są przytłoczeni zbyt wieloma opcjami, a kolejne kroki tworzenia ich własnej książeczki są już uporządkowane, dzięki czemu sam proces twórczy jest przyjemny i łatwy. Samouczek, który pojawia się przy pierwszym logowaniu jest bardzo przystępny i zawiera wiele przydatnych informacji. Dzięki niemu uczniowie już na wstępie wiedzą, jakimi narzędziami dysponują i jak z nich korzystać – nie tracą więc czasu na próby zrozumienia, czy odszukania  poszczególnych funkcjonalności.

W ofercie strony znajduje się wiele gotowych szablonów, które pasują do najczęstszych motywów twórczości naszych uczniów, a także scen i rekwizytów. Zachęcamy do wykorzystania aplikacji w pracy z młodszymi dziećmi, które chętnie bawią się i tworzą korzystając z dostępnych w programie elementów, np. budując z nich obrazy, scenografię do opowiadanej historii. Chętnie też komentują oglądane materiały – Story Jumper umożliwia zamieszczanie ich opinii w formie komentarzy.

Narzędzie z powodzeniem wykorzystałam także w trakcie nauki zdalnej.

W pracy nauczyciela StoryJumper warto wykorzystywać do rozwijania i oceniania umiejętności pisania w języku tak polskim, jak i angielskim. Prosząc uczniów o regularne tworzenie historii, nauczyciele mają możliwość oceny i obserwowania rozwoju umiejętności pisania, wychwycenia błędów gramatycznych, leksykalnych, składniowych, a także umiejętności czytania, rozumienia i interpretowania tekstu prosząc ich o zapoznanie się z pracami kolegów lub wybranymi pozycjami z biblioteki StoryJumper. Sama forma pracy w narzędziu wpływa też niezwykle korzystnie na kreatywność i umiejętności technologiczne uczniów.

Za pomocą aplikacji można także w ciekawy i innowacyjny sposób zaprezentować nowe zagadnienie, przedmiot, planowane działania. Uczniowie są wtedy bardziej skłonni do słuchania i skupiania uwagi na przedstawianych treściach.

Zapraszamy do zapoznania się tutorialem prezentującym funkcjonalności StoryJumper (plik można pobrać jako PDF): https://etwinning.pl/wp-content/uploads/2000/01/tutorial-StoryJumper.pdf